Wat kost online marketing?
Aan online marketing zit geen vaste prijs. Je kunt dus vooraf niet precies weten wat je marketing campagne gaat kosten. Het verschilt namelijk per platform wat de kosten zijn voor marketing. Bij bijna alle platformen heb je een bedrag wat ze maximaal per dag kunnen uitgeven, ook kun je een gemiddelde per maand instellen.
Google ads
Zelf heb ik redelijk wat ervaring met het adverteren via Google ads. Ik ben zelf op 16 jarige leeftijd begonnen met adverteren via Google ads. Ik heb met de jaren gemerkt dat een aantal dingen cruciaal zijn om winstgevende campagnes te draaien. Er zijn namelijk vier dingen die ontzettend veel invloed hebben op de cpc ( kosten per klik) Dit zijn de volgende 4 dingen:
Regio
De regio waarin je adverteert heeft invloed op de cpc dit geld vooral voor lokale bedrijven die in een klein deel van Nederland actief zijn. Ook zitten er enorme verschillen in kosten per land. Zorg er dus voor dat je alleen in landen adverteert waar je ook diensten aan levert of pakketen naar toe stuurt.
Verschillende netwerken
De plek waar je advertenties worden getoond bepaald ook een groot deel van de kosten per klik.
Zoekwoorden
Het zoekwoord waar u op wilt adverteren bepaald de prijs. Wanneer veel mensen op het door jouw gekozen zoekwoord adverteren gaan de kosten per klik snel omhoog. Het is dus belangrijk om het juiste zoekwoord te vinden tegen de juiste prijs.
Kwaliteitsscore
Dit gaat om de score van je campagnes hoe beter ze zijn geoptimaliseerd hoe minder kosten. Je kosten gaan dan niet alleen je wordt ook nog een stuk vaker getoond op beter plekken.
Google Shopping
De kosten van Google shopping kun je ook weer per dag instellen. Het per dag instellen van je prijs is voor veel mensen erg handig. Je weet namelijk zeker dat ze niet over het maximale budget heen gaat. Wij hebben zelf jaren lang voor onze webshops geadverteerd op Google shopping. Wij verkopen producten waar er maar weinig van op de markt zijn daarom werkt google shopping beter voor ons.